אנשי IT בעולם הסייבר – מה תפקידם וכמה הם מרוויחים?

ניתן להכריז באופן ודאי למדי כי ה-IT מת (לפחות ה-IT בצורה שהיינו רגילים אליו), שכן, המגמות העולמיות החדשות ייתרו את רוב תפקידי ה-IT המסורתיים וחייבו את המאיישים אותם להסתגל, להתפתח ולהצמיח יכולות חדשות, או לזוז הצידה ולפנות את מקומם למתאימים מהם. במקום מנהלי מחשוב, אנחנו פוגשים כיום בארגונים מומחים למידע, מומחי אבטחה, מומחי רשתות וכדומה. אין ספק שמגמות כמו Big Data, מוביליות וה-IoT הפכו את הקערה על פיה וגם כאשר מחפשים דרושים אנשי IT באתרי המשרות, התוצאות המתקבלות רחוקות מאד ממקורו של ה-IT (ה-Information Technology) והכישורים וההסמכות הנדרשים למשרות אלו נושקים באופן בולט למדי לתחומים אחרים כאבטחת מידע, מחשוב עננים, מובייל ועוד.

כשנקודות הכובד משתנות

במקביל למציאות הטכנולוגית ההולכת ומסתבכת ולדרישות הארגוניות הגדלות ומסתעפות, נדרשים מנהלי IT בארגונים גדולים למקד את תשומת ליבם בצד הקונספטואלי והארכיטקטוני של התמודדות עם האתגרים החדשים. צעד זה מחייב אותם לנטוש את הברזלים (החומרה), ההתקנות והקונפיגורציות ולהעביר את כל שיקוליהם דרך מסננת צפופה של גיבוש נהלים, שיקולי אבטחה ואיומי סייבר. תמו הימים בהם התאמץ סמנכ"ל השיווק הארגוני להבין כיצד פועלת מערכת המידע בארגון. כיום, הוא יהיה זה שיכתיב למחלקה הטכנית בארגון איזו מערכת תותקן, כיצד תיראה והכי חשוב – כיצד היא תייצר לארגון כסף.

מקצצים ומוציאים החוצה את כל מה שניתן

מגמה נוספת המשפיעה על תמונת ה-IT בארגונים בכל הגדלים היא הנטייה להתמקד בתחומי הליבה של הארגון ולהוציא החוצה, אל מחוץ לארגון (לחברות מיקור חוץ ולשירותי מחשוב ענן) את כל מה שאיננו שייך לתחומי ליבה אלה. יותר ויותר ארגונים מוותרים על רכישת שרת נוסף, למשל, ומעדיפים להיעזר בספקי שירות מחשוב ענן על צורותיו השונות. צורת התקשרות זו עשויה לייתר את המחשוב בתוך הארגון עד לרמה של תחנות קצה בלבד עם גישה לרשת ושולחנות עבודה מותאמים אישית לכל אחד מעובדי הארגון. מגמה זו עולה בקנה אחד עם המוביליות והזמישות (זמינות + גמישות) שהפכו להיות מוטיבים מובילים ביכולותיהם של ארגונים להסתגל למציאות החדשה ולדרישותיה.

מה בכל זאת נשאר בתוך הארגונים?

ישנן מספר משרות IT שארגונים עדיין מטפחים בקפידה. הנה הבולטות שבהן, על פי נתוני הרבעון השני של 2016 של יחידת המחקר של אתוסיה:

  • IT Management – עם משכורות שנעות בין 14,000 ₪ לעובד ולו ותק של שנתיים עד ארבע שנים ועד ל-36,000 ₪ לעובד בדרג הניהולי בעל ותק של יותר מתשע שנים.
  • System Administration – עם משכורות שנעות בין 12,000 ₪ לעובד ולו ותק של שנתיים עד ארבע שנים ועד ל-30,000 ₪ לעובד בדרג הניהולי בעל ותק של שמונה שנים.
  • System Analyst – עם משכורות שנעות בין 9,000 ₪ לעובד מתחיל ועד ל-24,000 ₪ לעובד בדרג הניהולי בעל ותק של ארבע שנים.
  • DevOps – עם משכורות שנעות בין 20,000 ₪ לעובד מתחיל ועד ל-30,000 ₪ לעובד בעל ותק של שמונה שנים.
  • BI Specialist – עם משכורות שנעות בין 9,000 ₪ לעובד מתחיל ועד ל-32,000 ₪ לעובד בדרג הניהולי בעל ותק של שמונה שנים.
  • Information systems – עם משכורות שנעות בין 9,000 ₪ לעובד מתחיל ועד ל-24,000 ₪ לעובד בדרג הניהולי בעל ותק של ארבע שנים.
  • DBA – עם משכורות שנעות בין 10,000 ₪ לעובד מתחיל ועד ל-36,000 ₪ לעובד בדרג הניהולי בעל ותק של שמונה שנים.

תפריט נגישות

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנפנה אלייך ישירות כאשר יפתחו משרות שמתאימות לכישורייך?

שליחת קורות חיים