בוגרי 8200? המדריך המלא למציאת עבודה

יחידה 8200 נחשבת ליחידת עילית בצה"ל ולא בכדי. ליחידה זו, המקבילה ליחידת ה-NSA האמריקאית (בניגוד לרוב יחידות צה"ל) מאותרים מלש"בים בעלי יכולות טכנולוגיות גבוהות, אינטליגנטים ובעלי מחשבה אנליטית, מוח חריף ואף ידע בשפות זרות, על ידי יחידת האיתור של חיל המודיעין. הפניה אל מועמדים אלה נעשית ביוזמתו של חיל המודיעין, כך, שבעצם, זוכה היחידה לזכות ראשונים באיסוף שמנה וסולתה של כל שכבת מלש"בים חדשה.
אין זה מפתיע, כי אותם תכונות אישיות ויכולות טכנולוגיות המביאות לאיתורם של מועמדים בולטים ליחידה 8200 מלכתחילה, הן אלה שמשגרות אותן בהמשך דרכם להתברגות בתפקידי מפתח בצה"ל, במשרד הביטחון, בפוליטיקה הישראלית, בשוק ההייטק הפרטי בארץ ובעולם. בפני בוגרי יחידת מודיעין זו, אשר עליה הכריז הכלכלן והח"כ לשעבר אבישי ברוורמן כי יוצאיה "קוטפים את כל פירות ההשקעה של המדינה", נפתחות אפשרויות תעסוקה רבות וכמעט אינסופיות. בעולם הדיגיטילי שלנו כיום, אשר טכנולוגיה מתקדמת נחשבת בו למושא שאיפה ולפסגה שיש להגיע אליה, מתאימים בוגרי 8200 (או ש.מ.2, כפי שהיא מכונה בפי הבוגרים) בדיוק לדרישות השוק הפרטי והמשרדים הממשלתיים.

אתם בוגרי 8200 טריים ומחפשים עבודה? תוכלו להיעזר בבוגרים הוותיקים מכם

ניתן למצוא בוגרי 8200 בעמדות בכירות כמעט בכל ארגון נחשב, וחלק גדול מכך, הוא הודות לתחושות גאוות היחידה והערבות ההדדית אשר נמשכות הרבה מעבר לסיום השירות הצבאי, אותן מטפחים וחשים חברי היחידה. לכן, בפני הבוגרים הטריים ניצבות אפשרויות תעסוקה מגוונות דרך עמותת בוגרי 8200:

  • תוכנית היזמות של יוצאי 8200 – EISP – התוכנית הוקמה בשנת 2010, ומטרתה למנף את הבוגרים הוותיקים של היחידה לסיוע לסטארטאפים וליזמים צעירים בתחילת דרכם. בכל מחזור של התוכנית נבחרים עשרים יזמים בעלי רעיון מגובש או סטארט-אפ מתחיל במבחר תחומים, והם מקבלים את הידע הרלוונטי, חשיפה וקשרים, אשר בעזרתם יקרום המיזם עור וגידים ויהפוך מסטארט-אפ מתחיל (או רעיון) לסטארט-אפ פעיל וחי. פרטים נוספים באתר התוכנית – http://www.eisp.org.il/en/home

  • תוכנית Woman 2 Woman של פורום הבוגרות של עמותת 8200 – גם את המין הנשי, לא מקפחת עמותת ש.מ.2, ויצאה לא מזמן בפרויקט דגל שמטרתו לקדם את הבוגרות הצעירות ובעלות היכולות והכישורים הבולטים ולשלב אותן בתעשיות השונות באמצעות חיבורן למנטוריות הנמצאות בעמדות מפתח במשק הישראלי. פרטים נוספים על התוכנית תוכלנה לקבל בדף הפייסבוק של התוכנית – https://www.facebook.com/Woman2Woman8200/

  • תחרות הסטארט-אפים של עמותת בוגרי 8200 – בתחרות 2 קטגוריות: סטארט-אפים ומיזמים חברתיים-טכנולוגיים. התחרות פתוחה ליזמים חדשים ויזמים ותיקים בוגרי יחידת 8200 ולבוגרי תוכניות היזמות שלה. התחרות חושפת את המיזמים לכ-2,500 בוגרי 8200 (חלקם, כאמור, מאיישים משרות בכירות בתעשיית ההייטק וההון-סיכון).

  • קהילות 8200 ברחבי העולם – במקביל לקהילה הישראלית הפעילה והעשירה של 8200, מתנהלות בכל רחבי העולם קהילות מקבילות, אשר בהן, בוגרים טריים אשר מחליטים שלא להמשיך לחיות בישראל, יכולים למצוא קשרים ומשרות המתאימות לכישוריהם. קהילות כאלה נמצאות כיום בלונדון, ברלין, טוקיו, בוסטון, סן פרנסיסקו, ניו יורק ושוויץ.

  • הניוזלטר החודשי של ש.מ.2 – האימייל החודשי אשר נשלח לכל הבוגרים מכיל מבחר הזדמנויות תעסוקה הפונות במיוחד אל בוגרי ש.מ.2 בארץ ובחו"ל.

רוצים להצליח בכוחות עצמכם ולא להיעזר בבוגרי 8200 ותיקים יותר?

גם זה לגמרי בסדר. תוכלו לצאת לשוק העבודה הפתוח ולנסות למצוא את מקום העבודה הראשון שלכם בעצמכם, אבל עליכם לזכור דבר אחד: לא כל חברת השמה ולא כל אתר אינטרנט יודעים (ויכולים) להציע לכם משרות המתאימות לכישורים וליכולות שלכם. ההסבר לכך הוא פשוט למדי:עם כל רצונן הטוב של חברות הגיוס והשמה להשתלב בתחום ההייטק ולהגדיל את מאגר המשרות והמועמדים שברשותן, לא לכל תפקיד ביחידה 8200 ישנה מקבילה אזרחית מדויקת, ולא כל צייד ראשים או מגייס יודע ומתמצא בניו-אנסים הדקים שבין התפקידים השונים והדרישות המדויקות הכלולים בהם. לכן, לעיתים, לאחר מציאת משרה שנשמעת מבטיחה למדי על הנייר (או בדף האינטרנט), למשל Senior Developer, או דרוש איש QA בכיר, אחרי בירור נוסף אתם עלולים לגלות שב- "Senior" התכוונו המפרסמים למועמד שהוא בן מעל ל-40 ו-"Developer" עבורם הוא כינוי כולל לכל מי שנוגע בציוד לפני שהוא יוצא לשוק.

בוגרי 8200 וחושבים להיעזר בחברת השמה? שימו לב

אם אתם בוחרים לחפש עבודה בכוחות עצמכם ולא להיעזר באחת מהדרכים שמציעה לכם עמותת בוגרי 8200, הקפידו לבחור רק בחברת השמה העוסקת בתחום הסייבר וההייטק. בנוסף לכך, וודאו כי החברה מתמחה באופן נישתי ומיוחד בתחום השמת בוגרי 8200, שכן היא תוכל להציע לכם מגוון משרות המתאימות ליכולות שלכם, ובהתאם לרקע ולעיסוק הצבאי שלכם. פניה לכל חברת השמה אחרת שאיננה מתמחה בתחום פשוט תהווה בזבוז של זמן יקר עבורכם.

דורג ע"י: שרון גולנדר
שם הדף: בוגרי 8200? המדריך המלא למציאת עבודה

5

תפריט נגישות

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנפנה אלייך ישירות כאשר יפתחו משרות שמתאימות לכישורייך?

שליחת קורות חיים