האם ניתן להשתמש בפייתון בפיתוח של סטארט אפ?

פייתון היא שפת תכנות אשר מתאימה למגוון רחב של פיתוחים, ולכן היום חברות סטארט אפ רבות משתמשות בה ומודעות הדרושים מלאות בדרישות למתכנת Python . באמצעות פייתון ניתן לפתח יישומי ווב, ליצור אלגוריתמים מורכבים לעיבוד של נתונים רבים, לפתח יישומים עם GUI  ועוד.פייתון הינה שפת תכנות אשר נמצאת בשימוש כבר יותר מ – 20 שנה, ולא בכדי. מבין כלל שפות התכנות הקיימות היום, זו שפת תכנון שקל מאוד ללמוד אותה, והיא מסוגלת לבצע משימות רבות כך שרבים יכולים להשתמש בה ללא כל בעיה. בנוסף, מדובר בשפה בקוד פתוח ולכן היא חינמית וניתן לעשות בה, ובחבילות הנלוות אליה, שימוש ללא כל תשלום,  ולכן חברות סטארט אפ קטנות אשר מתחילות ללא תקציב גדול או אפילו צעירים שרוצים להתחיל ללמוד תכנות בכוחות עצמם בוחרים לעשות זאת בעזרת פייתון.

Python פשטות ונוחות לעבודה

היתרון הגדול ביותר של פייתון, היתרון אשר הפך אותה לשפה מובילה וכל כך יציבה בעולם הקוד הפתוח, הינו הפשטות והנוחות של העבודה עם השפה הזו. לעומת שפות רבות אחרות, בהן אולי קל לכתוב את הקוד, אך לאחר כמה חודשים או שנים קשה לקרוא אותו, פייתון מגבילה את האפשרויות של המפתחים ולכן קל לקרוא את הקוד שלה וכך כל מפתח יכול להיכנס לקוד שמפתח אחד כתב ולהמשיך את הפיתוח ללא כל בעיה או לבצע בו תיקונים ושינויים גם מבלי עזרה מהמפתח המקורי שכתב את הקוד.בנוסף, יתרון חשוב של פייתון, במיוחד עבור חברות סטארט אפ, הינו העובדה שהיא פועלת באופן שווה בכל המערכות השונות – לינוקס, OSX ו windows והיא נתמכת בצורה טובה על ידי כל המערכות של חברת מייקרוסופט, מה שנחשב לנדיר ולא ניתן למצוא בכל מערכת קוד פתוח.

פייתון‏  – יכולת רחבה ומגוון רחב של אפשרויות לעבודה

פייתון היא אמנם שפה פשוטה לעבודה, אך יחד עם זאת היא שפה המאפשרת לכתוב קודים מורכבים ולבצע משימות קשות בצורה פשוטה ונוחה מאוד, ולכן מפתחים בתחילת הדרך ובעלי חברות סטארט אפ מתחברים אליה. לפייתון ניתן למצוא מגוון רחב של חבילות קוד פתוח, אשר רובן מופצות בחינם באתר PyPi כך שכל מי שרוצה להשתמש בהן ולבסס את הפיתוח שלו על החבילות הללו יכול לעשות זאת. 

Python לא רק לחברות סטארט אפ

אמנם כיום חברות סטארט אפ רבות משתמשות בפייתון, אך לא רק. גם חברות גדולות ומובילות במשק משתמשות היום בבסיסן בפייתון ובקוד שלה, חברות כמו Dropbox אשר משתמשת בשפת פייתון כמעט לכל הפיתוחים שלה, חברות Red Hat ו-Rackspace אשר עושות שימוש בפייתון גם לקונפיגורציות וגם להתקנות וניהול של המערכות שלהן. בנוסף, יישומי web רבים שאתם מכירים מבוססים על פייתון כמו YouTube, Instagram, Pinterest ועוד רבים וטובים.

שפה מובילה בלימודי המבוא למדעי המחשב

אוניברסיטאות רבות, ו MIT המובילה בראש, החליטו בשנים האחרונות להפוך את השפה בה מלמדים את המבוא למדעי המחשב בחוגים שלהן לפייתון, מה שהופך את השפה למוכרת ולנורמה על ידי הדור החדש של המתכנתים בכל רחבי העולם.לכן אם אתם רוצים להשתלב בעולם הזה בצורה טובה, אם אתם רוצים ללמוד שפת תכנות איכותית שתאפשר לכם לבצע פיתוחים מורכבים באופן פשוט ונוח יותר, ולנהל בצורה טובה יותר את המערכות שלכם, פייתון תתן לכם את המענה לכך, ובאופן הטוב ביותר.

איזו גרסת פייתון‏ כדאי ללמוד?

אם נכנסתם כבר לפורומים או אתרים שונים העוסקים בתחום בוודאי שמתם לב לשתי גירסאות בהן משתמשים מפתחים בפייתון – גרסה 3.3 וגרסה 2.7. גרסה 2.7 הינה גרסה אשר אמורה לגשר על הפערים בין הגרסה הישנה לבין הגרסה החדשה, שכן בישנה היה דגש על שמירת backward compatibility  בכדי שמי שמשדרג את הגרסה לא יגלה כי הקודים שלו נשברו. בגרסה החדשה יותר אשר יצאה לפני כמה שנים, 3.0, הוכנסו שיפורים אשר מבטיחים כי קודים ישנים לא יישברו עם המעבר אל הגרסה החדשה, אך עדיין יהיה ניתן להכניס שינויים ושיפורים שונים אל השפה. לכן כיום ישנם מפתחים המשתמשים בגרסה 3.3 העדכנית ביותר, אך רובם עדיין משתמשים בגרסת 2.7. שניהן טובות, פשוט מפתחים שכבר התחילו לכתוב קודים בגרסה הישנה מעדיפים להמשיך לעבוד עם 2.7. אם אתם מתחילים מאפס, התחילו עם הגרסה העדכנית ביותר – 3.3.

היכן ניתן ללמוד את פייתון?

שפת פייתון ניתן ללמוד במגוון רחב של מוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ ובנוסף, בשל הפשטות והנוחות בהבנה של השפה הזו, אתם יכולים ללמוד אותה גם לבד. כיום ישנם אתרים רבים ופורומים מקצועיים דרכם תוכלו ללמוד את השפה ולהתחיל להשתמש בה בצורה טובה. יחד עם זאת, אם אתם רוצים בעזרתה לבצע פיתוחים מורכבים או לחשוב על תכנות של מערכות חדשניות, כדאי לכם ללכת ללימודים מקצועיים בתחום בהם תלמדו כיצד לנצל את היכולות של השפה בצורה הטובה ביותר ובעזרתם תוכלו להשתמש בה באופן הנכון ביותר עבור הצרכים שלכם.

דורג ע"י: עמי טל
שם הדף: האם ניתן להשתמש בפייתון בפיתוח של סטארט אפ?

5

תפריט נגישות

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנפנה אלייך ישירות כאשר יפתחו משרות שמתאימות לכישורייך?

שליחת קורות חיים