הסבת מקצוע לאבטחת מידע

עתיד בטוח יותראם אתם עומדים בפני פרשת דרכים מקצועית או מתכוונים לשנות תחום עיסוק בעתיד הקרוב, אבטחת מידע היא אחד מהנושאים החמים ביותר שכדאי לכם לשקול ללמוד. הסבת מקצוע לאבטחת מידע – עתיד בטוח יותר. מדוע? יש לכך הרבה סיבות טובות שאנחנו יכולים להעלות על דעתנו, אבל הבה נניח לעובדות ולנתונים לדבר:

אבטחת מידע נחשבת לתחום החם של השנים האחרונות

העידן שלנו נחשב לעידן המידע. ארגונים צוברים מידע ממקומות שונים, מעבדים אותו, הופכים אותו לזמין ולאחר מכן משתמשים בו לצרכיהם. אולם, כמו בכל משאב אחר, עצם הימצאותו בידי ארגון, הופכת אותו לאובייקט לגניבה ולנזק על ידי כאלה שחושקים בו או חפצים להזיק לארגון עצמו ולשבש את פעילותו. אותו "מידע" יכול להיות מידע חשוב וחיוני (כמו פרטי כרטיסי אשראי של לקוחות) או מידע "זניח" יחסית, שחוץ מלאותו ארגון ספציפי אין לאף גורם אחר עניין בו, אולם אובדנו (או הנזקים אשר גורמים הפורצים בניסיון להגיע אליו) עלול להאט את פעולת הארגון ואף להשביתו כליל לפרק הזמן הנחוץ לטיפול בבעיה. אם כך, אין זה פלא כי ארגונים מוכנים להשקיע סכומי עתק כדי להגן על המשאב היקר ביותר שברשותם – המידע.

תחום אבטחת המידע הינו תחום מאתגר

מדובר בתחום דינמי המשתנה כל הזמן: הפורצים מאתרים פרצת אבטחה ביישום, במערכת הפעלה, בשרת או ב-CMS (מערכת ניהול תוכן), אנשי האבטחה סותמים אותה ומאבטחים את החוליה החלשה, הפורצים מוצאים פרצה נוספת (או מפתחים וירוס/רוגלה/סוס טרויאני וכד'), אנשי האבטחה כותבים קוד מתאים וכך, חוזר חלילה, עד אין סוף. עיסוק בתחום זה מבטיח שלא ישעמם לכם לרגע, ואם אתם מחפשים אתגרים מחשבתיים שפתרונם מבוסס על אמצעים טכנולוגיים – זהו בדיוק תחום העיסוק המתאים לכם.

תחום רחב ורב-גוני

כאשר מדברים על המושג הכולל "אבטחת מידע", מדובר בעצם במספר תפקידים שונים, אשר לכל אחד מהם אופי משלו והוא מתאים לסוג אישיות שונה. למשל, תפקיד מיישם אבטחת המידע (ISSI – Info Security Systems Integrator) הוא תפקיד טכני במהותו ולכן יתאים כתפקיד ראשון למי שעושה את צעדיו ההתחלתיים בתחום, בעוד ארכיטקט אבטחת מידע (ISSA – Info Security Systems Architect) עוסק בצד הטקטי של הנושא. בגלל הרב-גוניות שלו, כמעט כל אחד ימצא בו את נישת הלימוד וההתמחות המתאימה לכישוריו ולאופיו.

תעסוקה מובטחת

איומי הסייבר של השנים האחרונות גרמו לכך שלכמעט כל ארגון, קטן כגדול, מצטייד במומחה אבטחה In House, במיקור חוץ או בחברת אבטחה חיצונית, כדי לטפל במידע שלו. הוסיפו לכך את הטכנולוגיות המתפתחות ואת המכשירים המתממשקים למערכות הארגוניות (ומציבים אתגרי אבטחה חדשים) ותקבלו הבטחה לתעסוקה לעשרות אלפי אנשי אבטחה מוכשרים לעשרות השנים הקרובות. – דרושים בסייבר אלפי משרות. נישת אבטחת הסייבר נחשבת לטופ שבטופ בתחום אבטחת המידע (גם מבחינת הידע והכישורים הנדרשים מהעובדים בתחום וגם מבחינה תדמיתית) ולפי מחקר של Frost & Sullivan עבור (ISC)², ההערכה היא כי בשנת 2020, יחסרו בארגונים ברחבי העולם כ-1.5 מיליון מומחי אבטחת סייבר.

אפשרויות קידום והתפתחות

היות שמדובר בתחום שאינו שוקט על שמריו, ההתפתחויות וההתקדמויות בו הן כמעט בלתי מוגבלות: תוכלו לנוע בצורה רוחבית בין תפקידים וארגונים שונים או לצמוח כלפי מעלה על ידי רכישת התמחויות והסמכות חדשות. תוכלו להתמחות בכלי אבטחה של יצרנים ספציפיים לצורך ביצוע סקרי האבטחה או להגדיל ראש ולעבוד ברמת כתיבת קוד, תוכלו להיכנס לנעליים של קודמכם בתפקיד ולהמשיך ביישום נהלי האבטחה ובמתודולוגיות הבדיקה וההתגוננות שגיבש, או לצקת תוכן חדש משלכם לתפקיד ולהפוך למומחה בעל "קול" משל עצמו. נראה, כי זה אולי תחום העיסוק היחיד בו תקבלו יד חופשית ואפשרות לתת לתפקיד את הצביון האישי שלכם, ובלבד שהמשימה תבוצע בהצלחה ושהמערכת הארגונית תהיה בטוחה.

ת'כלס, כמה אתם שווים?

למרות שחלק גדול מאנשי האבטחה רואים בתחום ייעוד ואתגר, גם המשכורות המלוות את התפקידים בתחום המעניין הזה אינן נמוכות באופן מיוחד, והצפי הוא שהן תמשכנה לעלות, ככל שתגבר הדרישה וככל שהאיומים יתרבו. לדוגמה, על פי נתוני סקר השכר, שכרו של איש אבטחת מידע מתחיל נע בין 6,000 ₪ ל-10,000 ₪ ברוטו לחודש, בעוד ששכרו של ראש צוות ינוע בין 18,000 ₪ ל-28,000 ₪. כמובן שהיות ומדובר במבחר תפקידים גדול ובארגונים שונים, תוכלו למצוא רמות ודרגות שכר שונות. אולם באף אחד מהמקרים לא מדובר במשכורת שתיאלץ אתכם להשלים הכנסה בעבודות צדדיות או להצטער על הרגע שבו בחרתם לעסוק בתחום.

דורג ע"י: פנחס רוזן
שם הדף: הסבת מקצוע לאבטחת מידע

5

תפריט נגישות

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנפנה אלייך ישירות כאשר יפתחו משרות שמתאימות לכישורייך?

שליחת קורות חיים