יחידה 8200 – היוקרה והאיכות לאחר השחרור מהשירות

יחידה 8200 השייכת לאגף המודיעין של צה"ל, נחשבת לאחת היחידות המובחרות, אשר ההשתייכות אליה לא רק מעידה על איכויות מקצועיות גבוהות, אלא אף על תכונות אישיות מיוחדות. בין תחומי אחריות היחידה הענקית הזו ניתן למנות את הפעלת מערך ההאזנות והתרגום, איסוף מודיעין טכנולוגי, סיגינט (Signals Intelligence – מודיעין אותות), ציתות לרשתות תקשורת וכד'. התפקידים ביחידה מתחלקים לשלוש רמות התמחות עיקריות: מחקרית (פענוח ומודיעין, למשל), טכנית (תכנות ועיבוד אותות, לדוגמא) וטכנולוגית (פיתוח, מחקר וכו').

היחידה מאתרת את המועמדים המתאימים ליחידה ומציעה להם להצטרף אל אלפי החיילים המובחרים, המרכיבים את מחלקותיה השונות. למרות הדרישות המשתנות בין תפקיד לתפקיד ובין מחלקה אחת לשנייה בתוך היחידה עצמה, כל החיילים בה נחשבים לבעלי יכולות גבוהות, תפישה מהירה, אינטליגנציה גבוהה וחשיבה אנליטית.

עד כאן, מאיפה הם "באים". מכאן – לאן הם הולכים?

מאז היווסדה, על ידי מרדכי אלמוג בסמוך לקום המדינה, שימשה היחידה מקור איתן של אנשים טובים, אשר לאחר שחרורם, הפכו לדמויות מרכזיות בתחומי הפוליטיקה והעסקים. בעשורים האחרונים, עם התפתחות הטכנולוגיות השונות, היחידה נחשבת למקור מרכזי של אנשי מקצוע לתחומי ההייטק והטכנולוגיה. מכיוון שהיא מהווה בית גידול המטפח את המצוינות האישית והמקצועית, כמו גם את יצירת הקשרים האישיים בין בוגריה. הקשרים העמוקים הנוצרים בין בוגרי היחידה תועלו לאפיקים רבים ושונים, חלקם עסקיים-אישיים כסטארט אפים שונים, למשל Coralogix (בו חבר גיא קרופ כמנכ"ל לליאור רדלוס כמנהל מחקר ואריאל אסרף כמנהל המוצר, כדי לספק למפתחים מערכת המנטרת את פעילות כתיבת הקוד ומתריעה על באגים) וחלקם לטובת הקהילה, כעמותת הבוגרים של 8200, הממנפת את הידע והעושר האנושי של החברים בה לטובת הכלל (כתחרות סטארט אפים שנתית בחסות קרן ההון סיכון מאגמה, פיתוח מאיצים למיזמים ויזמים חברתיים ועוד).

קר שם בחוץ?

עבור משתחררים בוגרי 8200, דווקא מאד חם, לוהט אפילו: שוק העבודה ממתין להם בזרועות פתוחות. רוב המעסיקים כבר יודעים כי בוגר 8200 עבר את כל הסינונים האפשריים והקשים ביותר שניתן. אמנם, לא לכל תפקיד צבאי קיימת מקבילה אזרחית, אולם, כאן עומדות לצד הבוגר האיכויות והיכולות האישיות (אשר, כאמור, גם הן נבחנו בקפידה מרובה לפני קבלתו ליחידה). לכן, לא מן הנמנע למצוא באמצעי המדיה השונים מודעות דרושים, אשר מציינות במפורש כתנאי סף ראשוני את היותו של המועמד בוגר 8200 או ממר"מ. את בוגרי 8200 הטריים, ניתן לפגוש בשלושה תחומי עיסוק עיקריים:

  • תחום התקשורת והרשתות – בעלי היכרות עם פרוטוקולי התקשורת וציוד תקשורת, יכולים להשתלב בתפקידי ניהול רשתות, תמיכה טכנית לרשתות ודרושים אנשי QA בחברות התקשורת בשוק האזרחי.
  • אבטחת מידע – חברות אבטחת מידע וסייבר משתוקקות להעסיק מועמדים בעלי ניסיון צבאי בתחום, בעיקר בזכות הסיווג הביטחוני הגבוה שלהם, אשר לעיתים נדרש במשרות מסוג זה והידע המקצועי שצברו במהלך השירות.
  • פיתוח – תחום ה-IoT (האינטרנט של הדברים) מתפתח ואיתו גם הצורך במתכנתים טובים ויצירתיים. משרות למתכנתים בתחומים חדשים כפיתוח אפליקציות המיועדות לסלולר, צצות וקורצות אף הן לבוגרי 8200.

לסיכום:

יחידה 8200 מהווה נדבך חיוני ביצירת הון אנושי איכותי ומקצועי בתחומים העסקיים והחברתיים. את בוגרי יחידה מובחרת זו ניתן למצוא בסטארט אפים טכנולוגיים מובילים (דקה לפני האקזיט J ), בפוליטיקה, בתחום העסקים ובתחום התרומה לקהילה. האיכויות האישיות שהבטיחו לבוגרי היחידה את מקומם בה, הן אלה אשר מניעות אותם הלאה, גם בשוק האזרחי.

דורג ע"י: הילה כהן
שם הדף: יחידה 8200 – היוקרה והאיכות לאחר השחרור מהשירות

5

תפריט נגישות

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנפנה אלייך ישירות כאשר יפתחו משרות שמתאימות לכישורייך?

שליחת קורות חיים