סקר שכר לשנת 2017- כתבה מתוך אתר גלובס

סקר שכר שערכה לאחרונה קבוצת אסרמטק וחברת הבת Cyber-Jobs המתמחה בהשמה בעולם הסייבר מציג שכר ממוצע על-פי תחומי התמחות, בהסתמך על ותק ובהשוואה לשכר הממוצע באותו התפקיד בשנת 2016. "אנחנו עובדים עם חברות ביטחוניות כמו אלביט ורפאל לצד HP, צ'ק פוינט, משרד ראש הממשלה, סטארט-אפים, חברות קמעונאיות ובנקים שיש בהם משרות הייטק, תוכנה וסייבר. יותר ממאה חברות ואלפי משרות, שמאפשרות להצביע על מצב השוק", מאמין רטנר.

תחום הסייבר, כך מראה הסקר, ממשיך גם בשנת 2017 להציע את התנאים הטובים יותר לעובדים, שכרם ממשיך ועולה ב-10%-15% בהשוואה לאשתקד. "זה צורך עולמי עצום", טוען רטנר, "המועמדים של היום לא מספיקים להדביק אותו. יש עשרות מועמדים חזקים במיוחד, שהם יוצאי יחידת 8200, ועוד מאות מועמדים שעברו הכשרה. אבל הצורך הנוכחי הוא באלפים אם לא מעבר לכך".

באשר לתפקידים והתמחויות בתוך עולם הסייבר, רטנר מדבר על צורך גובר בארכיטקטים בתחום אבטחת המידע, חוקרים ואנשי בדיקת חדירות (Penetration Testing).

"אם הקמנו מערכת בנקאית לסליקת אשראי, למשל, הם האנשים שמתפקידם לנסות לחדור למערכת. ברגע שהם מזהים פרצות הם מתריעים עליהן. בנוסף, יש ביקוש לחוקרי Malware, כלומר חקר נוזקות"

למעשה מדובר בהאקרים.

"הם לחלוטין האקרים, רק עם כובע לבן".

רחלי דדון, ראש צוות תוכנה וסייבר בחברה, מציינת את העלייה בתחום בדגש על הצורך בארכיטקטים, שם ניתן לראות עלייה מרשימה של 25% בשכר. "זה תפקיד שדורש יותר מומחיות", היא מבהירה, "ארכיטקט בעולמות הסייבר זה מישהו שצריך להבין את התחום כבר ברמת התשתית. הוא מוביל טכנולוגית, ולכן זה תפקיד נדיר יותר, שדורש יותר ניסיון. לכן לא הגדרנו אותם בטבלאות כתפקיד ללא ניסיון, אלא כתפקיד שמצריך לפחות שנתיים נסיון".

נקודה מעניינת נוספת בביקוש בעולמות הסייבר, הוא השכר הגבוה (חוצה את ה-40 אלף שקל לבעלי ניסיון רב) בתפקיד המכונה Reverse Engineer. דדון מסבירה זאת בכך שמדובר בתפקידים נדירים שקשה לאתרם בשוק, מאחר שהם משלבים מיומנויות גבוהות הן בעולמות אבטחת המידע והן בכישורי קידוד ספציפיים.

– יש תחומים בירידה בעולם הסייבר?

דדון: "לא. זיהינו עלייה בתחום באופן די גורף".

תחומים שנכנסו למגמת היחלשות

בעולם התוכנה הביקוש ממשיך לצמוח ברוב הענפים, אך לא בכולם: דווקא בעולם הביג דאטה, שנחשב לאחד החמים ביותר בשנים האחרונות, הנתונים מראים במפתיע על ירידה של 5% בשכר הממוצע. "לא הייתי אומרת שהמגמה הזו משמעותית ולא הייתי מסיקה שיש ירידה מתמשכת", טוענת דדון חרף המספרים, "תחום הביג דאטה נמצא בשימוש בעולמות שונים מאוד, ממסחר, דרך ביו-רפואה ועד התעשיות הביטחוניות, ולכן לא אגיד שיש פה ירידה כוללת", עם זאת, מציינת דדון כי "בעוד שאצל מפתחי ווב שפת הפיתוח קריטית, בביג דאטה יש ביקוש ולכן גם יש יותר גמישות – אם אין מישהו שמפתח בשפה אחת, ייקחו מישהו שמפתח בשפה אחרת".

– ומה קורה בעולם הפיתוח במובייל?

דדון: "גם ב-IoS וגם באנדרואיד יש עלייה כוללת של 15%. התחום צומח, כאשר בארץ יש יותר דרישה למפתחי אנדרואיד. הדרישה הזו מתחברת גם לביקוש למפתחים בסביבת לינוקס".

ויש גם תחומים שמאבדים פופולריות לאורך זמן. לדברי רטנר חברות, בעיקר בתחום הסייבר, נוטשות את הפיתוח בסביבת C , ולכן אפשר לראות ירידה של כ-5% בשכר המפתחים בשפה זו לעומת עליית שכר של כ-11% בקרב מפתחי פייתון. ירידה נוספת בביקוש ובשכר מתרחשת בתחום החומרה, בקרב מהנדסי RF (תדר רדיו). הדבר, לפי רטנר, נובע מהמעבר לתקשורת דיגיטלית, אם כי יש יישומים ביטחוניים שלא יחליפו את ה-RF משיקולי אבטחה.

בכל הנוגע להנדסת אינטגרציה, לדברי רטנר לא נראה שינוי משמעותי בשכר. "באופן כללי בחומרה אין הרבה שינויים. השוק שומר על סטטוס. לדעתי יש מספיק אנשים, והדרישה נמשכת", הוא מעריך, "בחומרה יש צורך נקודתי, למשל במהנדסי וריפיקציה – מהנדסים שעושים אימות פיתוח, EDA, שנדרש בחברות הצ'יפים. אבל אלה פלחים נקודתיים"

לכתבה המלאה לחצו כאן

תפריט נגישות

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנפנה אלייך ישירות כאשר יפתחו משרות שמתאימות לכישורייך?

שליחת קורות חיים